onsdag 19 september 2012

Robin 7 år.

Idag var det Robins tur att fylla år, 11 dagar efter lillebror. Min förstfödde som redan har kommit så långt i livet som till första klass. Min lilla, lilla pojke är så stor nu och så duktig på så mycket. Tänk att det redan är hela SJU ÅR sedan han snittades ut ur min mage och började berika livet för så många...

Idag har det varit full fräs från morgon till kväll. Vi väckte Robin med sång och paket på sängen (lillen fick också så klart). Sen har det varit jobb, skola och dagis som vanligt för oss allihop. Som tur var gick dagen fort för jag längtade så efter att få hämta hem Robin och få fortsätta hans födelsedag.

Peter bakade kladdkakor och (typ) hallongrottor efter jobbet och jag städade det sista innan familjen kom klockan 17 för att fira. Mormor, morfar, farmor & farfar, kusinen och "mostrarna" har varit här med presenter och trevligt umgänge.

Nu ska det bli skönt att sova snart. Hur kul det än är så tar det på krafterna att hålla igång som idag. Både Robin och Linus kommer troligtvis vara ganska trötta till morgonen då de båda somnat ganska sent. Robin fick bl.a nya spel till sitt Nintendo DS och han slutade nog inte spela inne hos sig förrän typ 21:30 fast jag var inne och sade till honom tidigare att klockan var mycket ;) Men man fyller ju bara år en gång om året och på fredag har vi iallafall en ledig dag så vi får väl vila oss extra då.

Jag tror iallafall att Robin haft en riktigt bra dag och jag önskar att hans liv kommer att innehålla många sådana, födelsedag eller inte. Älskade, fina unge!

2 kommentarer: