onsdag 1 januari 2014

Sammanfattning december 2013

December var en väldigt tråkig månad vädermässigt. Det kom lite snö i början, men som inte låg kvar värst länge. Ungarna har hunnit åka pulka nån gång så där, men inget värre. Det har varit snöstormar men allt har smält bort. Månaden har varit ovanligt varm, mest plusgrader på dagarna och det har regnat och blåst. Ingen riktig vinter alls och absolut ingen vit jul. Jättetråkigt.

Linus gjorde hörselkontrollen på BVC som vi inte fick till på 4-årskontrollen i november, och så gjorde han ett besök hos tandhygienisten där han skötte sig med bravur. Även jag gjorde ett besök hos hygienisten i december för att "göra rent" som de inte gjorde på tandläkarbesöket månaden innan. Och Peter fick söka sig akut till tandläkaren då han fått en rejäl inflammation i en tandköttsficka. Mycket tandhälsa i december för Johanssons alltså.

Pepparkaksbak och julpyssel. Följde årets julkalender (Barna Hedenhös uppfinner julen). Julklappsshopping en kväll i Karlstad med gubben.

Judoavslutning med pizza i OK Älgens klubbstuga.
Avslutning på streetdancen i form av MoveIt's dansshow på Medborgarhuset i Säffle. Genrep en dag, heldag nästa med två shower. Fantastiskt duktiga dansare och en speciell, rolig upplevelse.

PartyLite- och vinkväll hos Maria Oja. Trevligt! Hade gärna stannat längre och druckit mer om det inte varit för att jag skulle upp och köra Robin till Säffle dagen efter, men det får bli "en annan gång" som man alltid säger ;)

Peter avslutar sin anställning hos Sotningsväsendet i Grums och blir anställd av karlstadssotaren i januari, då hans chef gick i pension. Därmed har han varit in och hälsat på sin nya arbetsplats och även varit på julbord med sina nya arbetskamrater och nya chef.

Vår gamla tv i sovrummet gick sönder, så vi köpte en ny till vardagsrummet och plockade ner den gamla där till sovrummet.

Jag klippte mig själv.

Jobb:
Den 13:e hade jag och Mattias glitter/tomteluva på oss när vi jobbade för att försöka glädja våra pensionärer lite extra.
Runt jul har det blivit en del extra ledighet eftersom vi inte jobbar röda dagar,  men jag har även jobbat extra två måndagar (23:e och 30:e) för att vi skulle få ihop veckornas inköp. Den 27:e fick jag hoppa över på städ en dag istället för inköpet. Det kändes att man var ovan, men det gick bra det med.

December är nog firarmånaden nummer ett i vår familj, med många födelsedagar och jul & nyår.
Första advent firade vi gubbens 34:e födelsedag ett par dagar för tidigt med adventsfika hemma hos oss, då vi jobbade och Robin hade judo den dagen det gäller. Den 12:e fyllde pappa 61, men då var det luciafirande på Linus avdelning på dagis, så honom firade vi några dagar senare innan vi skulle ut och titta på Grums Ridklubbs årliga luciakortege.
Mamma och svärmor som båda fyller år på nyårsafton firades på sina rätta dagar. Hos mamma fick vi middag och sen besökte vi svärmor och fick tårta där. På kvällen och natten firade vi in det nya året tillsammans med familjen Schlott för sjunde året i rad, i år hemma hos dem.
Julafton firade vi först med mat hos svärföräldrarna och sedan var vi här från strax före Kalle Anka allihop. Mitt i julklappsutdelningen kom även Marie & Malin och stannade en bra stund <3
På juldagen var det julmat och mys hos mamma.
Det har varit många myskvällar överlag i december.

Och i och med allt som firas och är på gång i december så blir det också en hel del man stoppar i sig. Jag kanske inte har ätit så mycket mer mat, men bara gud vet hur mycket gottis jag ätit... Framför allt choklad, men även annat... Månaden avslutades med mat för en hel vecka (kändes det som) på nyårsafton och nu går jag in i januari med tanken att ta nya tag med ett mindre och lite hälsosammare mat-/godisintag igen. Jag har inte alls varit bra i magen i slutet av månaden nu, men det har ju säkert sina orsaker då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar