tisdag 7 januari 2014

Sista dagen

i frihet för grabbarna idag. Jullovet är över och imorgon börjar skolan igen. Dagis för lilleman. 19 dagar har de varit lediga nu, så det kan bara bli bra att komma tillbaka till rutinerna igen.
Peter har varit ledig i 18 dagar han, och började jobba idag. Och nu när hans gamla chef gått i pension så började Peter jobba för Karlstadsotarna imorse.
Jag själv har en semesterdag för att vara hemma med killarna deras sista lediga dag. Sen börjar rutinerna för mig också med jobb tisdag-fredag varje vecka. Lika skönt som tråkigt ;)

Som påpekat igår så börjar även Robins aktiviteter snart. Och kanske får vi ihop det på ett eller annat sätt för Robin så att han kan fortsätta med båda två. Jag har haft kontakt med både MoveIt och judotränare Linn för att försöka lösa detta pussel för pojken så han ska slippa välja bort något då han säger att båda är viktiga för honom. Antingen blir det så att han får ta dansen på tisdagar och försöka att få ihop träningstid på torsdagarna med judon, då det egentligen är "fri" träning och ingen grupp. Plus fortsatt träning i barngruppen på lördagar. Eller så kanske dansen byter dag ändå, då det tydligen var två killar till som inte kunde den tiden. Så nu är det bara att vänta lite och se hur det löser sig. Det bästa vore ju om dansen bytte dag, så håll tummarna för det är ni snälla...

Idag ska jag ringa och boka tid hos frissan åt barnen och så ska jag kolla upp Minikören ifall att Linus kanske skulle vilja börja där.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar