torsdag 16 januari 2014

Vilken dag!!

Det började redan imorse då plogbilen hann komma och lägga upp en meterbred vall bakom bilen innan jag skulle ut med den. Sen har kämpandet bara fortsatt precis hela dagen.

På jobbet har allt som kan krångla gjort just det. Plus att allt redan tar längre tid pga all snö som kommit och därmed ett jävligt väglag. Lunchen blev en timme försenad och äta-kissa-röka tog kanske en kvart. Med en hel del kvar att göra så hade man nästan velat stå och äta, och vi hade inte någon ro att ta halvtimmen vi faktiskt har rätt till.
Halkat har jag också gjort, men jag ramlade inte. Däremot gick jag ner på vänster knä och fick plötslig och ofrivillig stretching...
Och ett samtal från chefen på morgonen gjorde att varken jag eller Mattias har varit särskilt uppåt under dagen idag, i kombination med allt krångel. 

Efter jobbet var det full fräs till affären, hämta ungarna och sen hem till snöskottning igen. 
Gubben kom hem och följde med ungarna till pulkabacken och jag gick in i köket och plockade med varorna, disken och lagade mat. 
Vi åt och sen blev det dusch och bad för mig och Linus.

Det har gått i ett precis hela dagen, och det är först nu strax före 19 som jag landat i soffan efter typ 13 timmar på gång. 

Men nu är det skönt, fast det värker lite både här och var i kroppen. Jag är fräsch igen och har hällt i mig en mugg med varm oboy. Myser med familjen och snart väntar sängen och nån film med gubben.
Och imorgon är det en ny dag igen och dessutom är det fredag, en perfekt dag att ta nya tag på ;)

En bild från den här jäkla dagen får avsluta dagen. Avgör själva om det är en pung, röv eller hängpattar... 


Eller om det bara är så att det är en missbildad potatis och jag har snuskig fantasi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar