onsdag 22 januari 2014

Efter tre dagar

med jävligt ont i halsen och två nätter med dålig sömn så blev det en tur till vårdcentralen idag. En sköterska kollade mig i halsen, skickade mig till lab där jag fick ta halsprov, och sen fick jag träffa en läkare när provsvaret kommit. Det visade positivt för någon bakterie, jag tror inte hon sa vilken, men jag fick hur som helst antibiotika utskrivet (och i bipacksedeln nämns halsfluss som ett av användningsområdena av den så jag antar att det är det jag har) och som jag hämtade på Apoteket nu i eftermiddag. Ska bli så skönt att snart (förhoppningsvis) få bli bättre nu för idag har det varit (och är) superjobbigt verkligen. Tacksam dock att jag varken har hosta eller snuva på detta! Men så ont det gör... Och det var nog "i sista stund" som jag ravade mig iväg idag för under dagen så har det börjat sätta sig i öronen med...

Linus skulle egentligen ha varit på sitt andra tillfälle av Minikören idag och farmor & farfar skulle ta med honom dit då jag är dålig och Peter inte visste om han skulle hinna hem i tid. De kom hit lite innan det var dags, och jag och Linus hade precis kommit från Apoteket. Linus pratade om att han också behövde medicin, men han hade varit pigg så jag trodde det var för att bara jag fick nåt på Apoteket. (Där bad han förresten tjejen i kassan om bananmedicin, men varken hon eller jag visste vad det var för något). Men så började han klaga på huvudvärk och när jag lyfte upp honom kändes han så varm mot min kind att jag gick och tempade honom. Och jo då, nog hade han feber. 38,2 visade termometern. Så nu är han också sjuk, min plutt.

Peter mår också ganska risigt men jobbar ändå. Han har hostan och snuvan som jag inte har.

Robin är dock pigg och frisk, och gick tillbaka till skolan idag efter gårdagens hemmavarande.
Så vi kan väl hoppas att åtminstone han får vara fortsatt bra nu då och att vi andra bara blir bättre från nu. Det är ju så tråkigt med sjukdom, även om det inte är världens allvarligaste...
Men bara att ta en dag i taget och ta det som det kommer. Vi är snart bra igen och livet kan fortsätta som vanligt. Inte alla som har det så enkelt heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar