måndag 13 januari 2014

Det var inte riktigt som vi trodde

när jag och Linus skulle på julgransskakningen i Solbergskyrkan idag.
Jag hade trott att det skulle vara en massa barn där, men det var inte alls många. Säkert inte ens tio stycken med Linus. Väldigt många konfirmander (antar jag) och lite andra vuxna och äldre.
Av brevet vi fick hemskickat och där det står att det var som en gemensam start för grupperna så tolkades det i min hjärna helt annorlunda än vad detta var.
Jag kände direkt vi kom in att jag blev tveksam då jag knappt såg några barn och så visade det sig att det var gudstjänst en halvtimme först. Linus tyckte det var tråkigt, men han var jättesnäll och duktig. Vi kunde ju inte bara resa oss upp och gå liksom. Så nu har vi fått oss en skopa Gud och Jesus och blivit välsignade idag ;)

Sen smet vi hem, för Linus ville ändå inte vara med tonåringarna efter gudstjänsten och dansa runt granen. Dessutom var han trött.

Linus kommentar när vi åkte därifrån idag var att "den här skolan var inget bra" ;)

Så var det med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar