onsdag 15 januari 2014

Onsdagskväll.

Jag har varit så trött idag. Redan imorse var det svårt att komma ur sängen och sen har tröttheten fortsatt så gott som hela dagen. Och jag tror min arbetskamrat Mattias var lika trött han. Särskilt i slutet av dagen så gäspade vi ikapp och tyckte det var allmänt segt allting även om jobbet gått smidigt idag. Men men, jag har iallafall lagt i en maskin med tvätt nu ikväll som blir klar om en timme eller så och som jag ska hänga innan jag får gå i säng.

Robin är ute och leker med grannbarnen och jag ska ropa in honom snart så att han får ta kvällen, men jag hörde att de hade så roligt när jag var ute och rökte förut så jag låter honom vara en stund till. Undrar om han gjort läsläxan dock?

Jag och Linus har varit på första tillfället av Minikören idag. Det var inte många barn där, bara 4 med Linus, så det blev en liten mjukstart. Nästa gång trodde de att fler av de 14-15 anmälda skulle komma. Några var sjuka och andra kanske var insnöade.
Linus var blyg och tveksam och höll sig väldigt nära mig. Sjöng med litegrann i några av de sånger han kunde och så där, men han var med på långt ifrån allt. Däremot så tror jag att han ändå tyckte det var lite spännande och roligt, för han protesterar inte emot att vi ska tillbaka dit nästa vecka och dessutom var det ju ett bra betyg att han inte ville åka hem efter en kvart som han gjort tidigare när vi provat olika aktiviteter. Det kan nog bli bra detta. Och blir det inte det så får vi väl prova nåt annat längre fram =)

Nu sitter han och äter sina korvbröd med ketchup i till kvällsmat, mammas lille kôrv... 

Igår började streetdancen för Robin igen också och de satte igång direkt med att lära sig en ny koreografi inför nästa show. Roligt! 
Nu blir träningarna på söndagar igen med start på söndag. Känns så gött att det blev söndagar. Tiden får vi reda på mer exakt längre fram dock, de närmaste söndagarna blir det först 15:30 och klockan 14:00. Men det spelar ingen roll. Huvudsaken är att det blev en så bra dag, och framför allt att han kan vara med på båda street och judo nu då som han vill.

Imorgon tror jag inte att jag har något bokat alls efter jobbet och det ska bli skönt det. Kanske man hinner med nåt här hemma också. Om man orkar... =)

Ha en trevlig kväll och ge er inte ut med bilen om ni inte måste. Det är riktigt halkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar