tisdag 21 januari 2014

Vi är hemma idag

jag och småkillarna.
Jag vaknade med halsont igår och som bara blev värre och värre, så jag bestämde mig då att jag nog behövde vara hemma eftersom jag knappt kan svälja. I natt fick jag feber (tempade 39,2) och har vaknat varje halvtimme så gott som hela natten.
Robin var hängig igår eftermiddag/kväll med ont i nacken, huvudet, halsen och började bli tät i näsan så han fick också bli hemma. Han är ganska pigg idag, men halsont och nackvärk är kvar säger han.
Och Linus följer ju bara vårt exempel automatiskt, för är vi hemma så kan ju inte han gå till dagis även om han är frisk. Han ska ju vara hemma och passa mig om inte annat ;)

Hittills har vi faktiskt haft en väldigt lugn och skön morgon. Barnen är snälla och jag har kunnat dåsa på soffan. 
Det är bara fan att jag ska vara så tjock i halsen och ha så ont... Feber har jag också (37,9) men det gör mig inte så mycket, det är halsen som är jobbig.

Men väntar en dag till och så får vi se om det behöver bli en läkartid imorgon kanske... Suck...

Ha det gott & håll er friska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar