torsdag 29 maj 2014

Jag är lite smått förvirrad

på dagarna just nu. Dels så händer det mycket som gör att tiden flyger iväg och dels så är det de här röda dagarna som ställer till det lite i huvudet.

Eftersom det är röd dag och ledigt idag så blev det extrajobb i måndags och redan där var det ju kört för att hålla koll på veckan eftersom måndagar alltid är lediga dagar för mig annars.

I tisdags och igår var det jobb som vanligt, men med kunderna på "fel" dag vilket ju så klart ytterligare späder på förvirringen.

Tisdagskvällen var inte heller som vanligt, då det var avslutning på judon istället för träning. Brännboll och korvgrillning i solen vid Jättestenskolan.

Gårdagen bara försvann av trötthet. Kanske för att jag var uppe på natten och skurade golvet då Linus kissat ner hela hallen nere... Han hade inte vågat gå på toaletten här nere för att det finns en tusenfoting där kom det fram sen så därför blev det en stor pöl utanför dörren (det var längesedan han såg den, men han har inte gått där sen dess och trodde väl den var kvar). Stackarn, och så var det väl för mörkt att gå upp på toan där. Och trött var han, jag tror han gick i sömnen till att börja med för jag vaknade till av att han vankade av och an vid fotändan av vår säng först med en konstig blick...

Idag har det alltså varit ledigt då och jag kände mig ganska trött på förmiddagen också trots att jag fick sovmorgon. Det tog tid innan jag kom igång (det gör det nästan alltid när jag är ledig nu för tiden??).
Sen har vi fått mat hos svärföräldrarna, jag och Robin har varit nere på marknaden (Linus ville inte med som vanligt) och Peter har hjälpt svärföräldrarna att sätta upp poolen för säsongen. Även grabbarna hjälpte till en del och Linus blev den första att vara i poolen med vatten för i år, hehe:

Ikväll har vi städat lite hemma, tvättat, diskat. Tittat halvt som halvt på en film. Robin har haft V hos sig och suttit vid datorn, och Linus har stört dem ;)

Och nu har jag kommit i säng och tror att det är måndag imorgon då det är dags att jobba igen. Men det är väl positivt, då får jag ju mer helgkänsla den här veckan eftersom det i själva verket är fredag och sen ledigt igen!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar