lördag 3 maj 2014

Sammanfattning april 2014

Lite försenat kommer här sammanfattningen för april månad.

April har varit en berg-och-dalbana i både väder och mående. Den började med kallt och en del dåligt väder, senare dök sommarvärme och sol upp. Jag har ofta känt mig låg och orkeslös, och mått sådär över bl a vissa situationer på jobbet. Så här efteråt väljer jag ändå att se tillbaka på april som helt okej ändå och låta det bra överväga det dåliga.

Månaden inleddes som alltid med 1 april, dagen då man ska luras. Jag lurade som vanligt ingen, men Evelina fick till det och lurade mig och Mattias redigt på jobbet ;)

IUP-samtal för Robin med hans fröken. Som vanligt bara positivt och underbart!

Robin tappade två tänder till, och hade ytterligare en lös i slutet av månaden.

Judoträningar och dansträningar (+ ett par extra sådana).
Judotävling på hemmaplan som vi hjälpte till att ställa i ordning inför dagen innan. Robin fick motta en pokal för sina första 100 poäng. Mormor, farmor, farfar och lillebror var med mig och Peter och hejade på Robin under tävlingen. Tyvärr blev det ingen vinst den här gången heller, men han kämpade väl och alla var stolta!

En del lekparkshäng har det blivit i april. En gång med flickorna Schlott, andra gånger själva eller med mamma/mormor.

Vi fick Telias fiber inkopplad.

Jobbat extra/övertid två annars lediga måndagar pga långfredagen och första maj som gick bort från våra arbetsveckor. Första måndagen blev det jobb 7-17 pga allt extra som lades på och jag var riktigt mör när jag kom hem. Andra gången slutade vi lite rimligare 15:30.

Robin var på disco på skärtorsdagen med kompisen Erik.

Påskpyssel. Påskfirande.
Långfredagen bestod traditionsenligt av Äggpromenaden med fam Karlsson/Larsson och sen fika och "pyssel" (äggmålning, måla påskbrev) hemma hos mamma. Vi i familjen stannade hela dagen sen och åt mat och hade mys. Robin sov över.
Påskafton firades med mat hos svärföräldrarna med dem och familjen Persson. Gick med pojkarna som gick påskgubbe några hus innan Linus ville hem igen, då fortsatte Robin själv med några tjejkompisar. Satt ute i solen och mådde gött. Linus sov över där.

Ungarna och Peter hade påsklov. Jag jobbade som vanligt.

Jag började kika lite på min "släktforskning" igen på både Ancestry och MyHeritage.  Mest som lite tidsfördriv och inget seriöst stenhårt arbete. Men intresset blommade upp lite igen.

Vi hade många myggor inne, stora som elefanter, och förärades med årets första myggbett.

Åt en hel del godis under månaden och påsk, men har ändå fått kommentarer på jobbet om förmodad viktnedgång :P Kanske beror det på all energidryck jag INTE dricker längre, eller så är det en illusion då jag inte haft den stora arbetsjackan på ett tag? Jag känner mig dock inte mindre, men har fortfarande inget batteri i badrumsvågen så jag vet inte.
Drog ner på "moffandet" i slutet av april och slutade köpa mig choklad på arbetstid igen, utom på fredagar ;)

April avslutades med en alldeles underbar arbetsdag, med både beröm och uppskattning på flera vis. Kvällen blev en lugn kväll hemma. Det var Valborgsmässoafton, men vädret blev otrevligt och ungarna ville lägga sig redan runt klockan 20 så inget firande för vår del. Vilket jag inte sörjer alls, då det helt ärligt kvittade mig =)

I övrigt så kändes april otroligt nog som ganska lång i jämförelse med tidigare månader.
Men nu har vi kastat oss in i maj med dunder och brak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar