torsdag 4 september 2014

Läget?

Jo, tackar som frågar, det är bra. Trött, sliten och förkyld, men bra =)

Det blev dåligt med sömn i natt, då jag först somnade sent och sen gick lillen i sömn och hittade inte till toa (eller varför han nu inte gick dit fast jag bad honom utan bara gick fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillb... ja ni fattar). Jag gick upp, lyckades fösa honom rätt men då var det för sent och han tömde hela blåsan på toagolvet utan att ens hinna få ner kallingarna. Stackarn, som fick duscha mitt i natten... Och stackars mamma som fick skura golv och duscha barn...
Så det var seeegt imorse, men nu har vi klarat av ännu en dag och i kväll lägger vi oss tidigt allihop har jag bestämt. Peter jobbar övertid idag och kommer inte hem förrän nån gång efter kl 19, så han kommer nog också att vara ganska mör. Han är precis som jag både förkyld och hostig, så då blir man väl lite extra sliten pga det också.
Mina jobbdagar har också gått bra den här veckan, trots att det krånglat en del. Vi har inte haft någon större stress över oss iallafall. Dock får vi väl se hur det går ihop sig imorgon då vi har en del extra att göra mot vad vi ska ha på fredagar. Likadant som förra veckan typ, då hade vi också häcken full på fredagen... Men jag ska väl inte ta ut något i förskott, det kan ju gå hur smidigt som helst också med allt om vi har tur.

Ungarna är inte direkt förkylda eller så som jag och Peter och jag önskar att det fortsätter hålla sig borta nu (och att inte vi blir ännu värre), då vi ska överraska dem med en resa till Liseberg på lördag... Linus har hostat lite, men inte särskilt mycket heller. På dagis sitter en lapp om att det går Höstblåsor nu. Håll tummarna nu att ingen i familjen blir dålig (eller sämre) nu när vi är så nära!

Idag har jag haft jeans på mig till jobbet igen som jag trivs bäst i och är van att ha då. Tisdag och onsdag hade jag ju typ tights eftersom de är mjukare mot huden då jag brände mig i måndags, men idag känns det så pass bra att jag kunde gå tillbaka till det vanliga. Det har gått jättebra med låret och det enda är nu några röda märken som kom när det hände och som är kvar än, men de är små och sen syns inget mer. Och de första dagarna stack/sved det litegrann i skinnet, men idag har jag känt så gott som inget. Kanske lite nu sen jag kom hem i eftermiddag bara. Några blåsor eller liknande har jag inte heller fått. Vilken tur jag hade! Och vilken tur att ingen av ungarna stod bredvid när det hände...

Igår åkte jag och Robin iväg till Säffle för terminens första danslektion. Först var det bara vi där, sen kom Gustav också. Men sen kom ingen mer och det blev inget! Tydligen så kör de inte om det inte är minst 3 deltagare där... Det kändes faktiskt lite surt att behöva åka hem hela vägen till Grums igen. Och snopet. Och så synd, Robin som var så glad och taggad på att komma igång igen... Jag hoppas de andra föräldrarna hade bra orsaker till att inte meddela att deras barn inte kunde komma så att lektionen hade kunnat ställas in istället för att låta oss andra få åka därifrån besvikna. Vi som hade resväg och Gustav som blivit avlämnad i tron om att han inte skulle hämtas förrän en timme senare igen... Visst, inget att göra åt och det är ju bara att rycka på axlarna och åka hem igen, men såå tråkigt att det behövde bli så bara. Onödigt liksom.

Jaja. Det kanske lät gnälligt det här inlägget ändå, men det var inte meningen. Jag tycker faktiskt att det mesta är bra i alla fall =) Jag är glad fast jag är trött.

Fredag imorgon och svärfars födelsedag. Och på kvällen kommer mamma med varsitt kuvert till småkillarna inför lördagens resa/födelsedagspresent.

Nu måste jag greja lite innan det blir kvällen helt och hållet.

Så här är det iallafall just nu då.
(Om någon undrade eller ifall intresseklubben ville ha något att anteckna.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar