måndag 1 september 2014

Så jävla dum i huvudet...

Vet ni vad som händer om man häller kokande vatten direkt från vattenkokaren i en kall tillbringare av glas? Det vet jag med (tillbringaren exploderar), och ändå gjorde jag det imorse!

Eftersom vi haft en vattenläcka i Grums och har behövt koka dricksvattnet hela helgen så har jag gjort det och hela tiden haft en tillbringare redo i kylskåpet. Och jag har hela tiden låtit det kokade vattnet svalna innan jag fyllt på den, eftersom jag som sagt VET hur det kan gå.

Men imorse var det väl nåt som inte klaffade i hjärnan... Jag kokade vatten, fyllde på min temugg och sen den iskalla tillbringaren från kylen. Bara hällde med full fart hela innehållet från kokaren.

Och PANG! så stod jag där, alldeles nedsprutad av rödhett vatten på låren... 

Så. Jävla. Dum. I. Huvudet.

Jag hade som tur var någon form av sinnesnärvaro så jag ryckte av mig byxorna och hoppade i duschen på direkten och spolade mig med kallt vatten.

Sen har jag och Linus varit till vårdcentralen på morgonen så att en sköterska fått titta på det. Och jag verkar ha klarat mig väldigt bra. Jag har några röda fläckar på höger lår (som var det som fick mest på sig) men annars ser det okej ut just nu. Det syns faktiskt inte mycket alls, men däremot så svider det. Nu kan vi bara vänta och se hur det utvecklas i den underliggande vävnaden, och så kan jag behöva komma tillbaka om ett tag igen.

I nuläget finns heller ingen anledning att lägga om eller smörja med något eftersom det ser så pass bra ut, men helst ska jag hålla det luftigt så mycket som möjligt. Och det går väl bra hemma där jag kan gå byxlös, men det blir värre annars eftersom jag bara har byxor som är tajta över låren... Fan.

Åh, vad irriterad jag är på mig själv. Det är ju fan inte klokt hur man kan vara så korkad... Men jag får väl skylla på att klockan var knappt 7:30 och hjärnan inte hade vaknat ordentligt än... För jag vill helst inte erkänna att jag bara kanske är allmänt dum...



Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar