söndag 14 september 2014

Valdagen

I år är det valår och den här söndagen i september är det valdag.

I förmiddags åkte jag och Linus till MoveIt i Säffle för att han skulle få prova på att dansa. Han var jättetaggad när vi åkte och när vi kom fram, men när det var dags att gå in i salen med alla barn så stelnade han och tvekade. Han blir ju så blyg och osäker när det är många han inte känner. "Det här var ganska tråkigt, jag tror vi åker hem igen" sa han och ville vända i dörren. Men vi följde med in och med lite övertalning så satt han med de andra och berättade vad han hette och vilken hans favoritmat och favoritfärg var och vad hans familj hette (alla gjorde det). Sen var det dags för uppvärmning och då kom han och satte sig hos mig och gjorde inte ett enda danssteg på hela timmen sen. Det verkade lite som att han hade lust att vara med mot slutet, men det blev aldrig så. Jag tycker att det är så synd att han blir så blyg och inte riktigt vågar... Hur som helst så sa vi att det är helt okej om man bara vill vara med och titta första gången (och han funkar ju oftast så) och så får vi väl se om han vill ge det en ny chans nästa söndag eller om han inte vill tillbaka. Nu vet han iallafall hur det ser ut och vad det är. Det viktigaste är att vi testar tills vi hittar något för honom. Jag är glad så länge han vill prova, sen kommer jag aldrig att tvinga honom till något.

I eftermiddag har jag och gubben varit och röstat som sig bör en sådan här dag vart fjärde år. Visst kan man förtidsrösta också, men vi brukar gå iväg till vallokalen på den "rätta" dagen.

Nu ligger barnen och jag tänker mig att följa valvakan på tv med ett öga. Det är faktiskt lite spännande och jag hoppas verkligen på ett regeringsskifte nu efter 8 år med alliansen...

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar