söndag 12 februari 2012

Melodifestivalen 2012: Deltävling 2

Igår var det den andra deltävlingen i Melodifestivalen för året och den tittade jag på hos mamma med barnen (eller ja, barnen somnade ganska snart efter att den hade börjat, men Robin hann se sin favorit Ulrik iallafall). Mammas favorit tror jag var Di Leva.

-------------------------------------------------------------------------------------

Här följer kvällens låtar enligt min rangordning:

1. Top Cats - Baby Doll
Me like!! Älskar sån här musik med fart och ståbas och alltihop.

2. Ulrik Munther - Soldiers
En riktigt bra låt som verkligen föll mig i smaken, sen kanske den "lille killen" inte riktigt är min idol då... Men han är duktig och jag gillar ändå rösten.

3. Thomas DiLeva - Ge aldrig upp
Säga vad man vill om Di Leva, men hans musik håller alltid, år efter år. Jag tycker kanske inte att han är den bästa på scenframträdanden, men bra är han.

4. Timoteij - Stormande hav
Jag gillar upptempolåtar.

5. David Lindgren - Shout it out
Bra energi och duktiga dansare, men kändes lite som att man hört den förut. Så likt allt annat som är "modernt" nu (typ Danny, Eric Saade osv)

6. Mimi Oh - Det går för långsamt
En 80-talsliknande poplåt. Man drogs lätt med i farten och den enkla texten, men nej...

7. Andreas Lundstedt - Aldrig aldrig
Herregud... Riktigt töntigt.

8. Sonja Aldén - I din himmel
Sååå tråkigt med dessa ballader. Det är alltid samma och samma, och man glömmer dem i samma sekund som de sista tonerna klingar ut i framträdandet.

-------------------------------------------------


Och så här gick det:

Ulrik Munther (till final)
David Lindgren (till final)
Top Cats (till Andra chansen)
Timoteij (till Andra chansen)
----------------------------------
5. Thomas DiLeva
6. Sonja Aldén
7. Andreas Lundstedt
8. Mimi Oh


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar