onsdag 29 februari 2012

Sammanfattning februari 2012

Månaden började med att Linus var sjuk, sedan blev jag och Robin dåliga. Jag fick vara hemma från jobbet i två veckor, först pga vab och sedan även för egen sjukdom. Vi gick igenom feber, öronont, magont, mag- och spysjuka, hemsk hosta... Livet liksom sattes på paus. Marie fyllde 30 år den 3:e och vi kunde inte fira henne. Robin missade 3 badhuskalas.

När vi piggat på oss och livet började rulla på igen följde jag och Linus med till Kyrkis för första gången.

Jag deltog i en "gilla och dela-tävling" på Facebook och som jag även vann. Priset var en gratis fotografering och en canvastavla från StudioMax5 i Karlstad. Har bokat en tid nu i mars för ett fint syskonfoto på ungarna.

Den 10:e släppte InMeHead en ny låt: Frozen Rozes.

Vi har firat Alla Hjärtans Dag.

Den 15:e var jag på en föreläsning för kommunanställda i Gruvan. Och appropå jobb så gick jag upp till att jobba fulla måndagar igen från den 6:e, fortfarande sjukskriven 2 tim/dag resten. Känns så där. Det har varit lite upp och ner den här månaden, men mycket kanske berodde på det tråkiga i att vara sjuka, för det har varit mycket bra också.
Jag har dock börjat fundera ännu mer över att faktiskt börja jobba fler men kortare dagar i veckan. Under tiden jag varit sjukskriven i slutet av dagarna så har jag märkt stor skillnad på kvaliteten av tiden hemma. Och det känns faktiskt ganska mycket i kroppen efter 8 timmars städning jämfört med typ 6 timmar...

Annars den här månaden så har jag varit med Robin på ett badhuskalas, barnen har klippt sig och vi har fått LasseTjej såld och införskaffat 2 ödlor istället. Robin har fortsatt spela innebandy så jag har spenderat ett par fredagskvällar där, en gång var mamma med och tittade.

Melodifestivalens fyra deltävlingar har jag tittat på under månadens lördagar och den 19:e drog BigBrother igång. Ja, jag tittar, jag erkänner. Och jag både roas och förfäras av båda programmen ;) Jag gillart.

Linus tjejfas från förra månaden har lugnat ner sig lite, men i slutet på månaden när jag t.o.m. trodde att den var borta så virade han en filt runt höfterna som en kjol och utbrast lyckligt: "Prinsessa!" och vid ett tillfälle när han hade en blå och en rosa napp att välja på så tog han först den blå, men ändrade sig för den rosa :P Jojomen... =) Han är för söt.

Våren började komma.

I år är det skottår och februari får därmed en extra dag. Och i år var den här dagen lite extra speciell då InMeHead gick in som utmanare på Värmlandstoppen. Riktigt roligt! Hoppas de får komma in på listan och hänga kvar där ett tag nu också.

2 kommentarer: