lördag 25 februari 2012

Melodifestivalen 2012: Deltävling 4

Ikväll var den fjärde och sista deltävlingen i årets melodifestival. Och jag hade rätt förra veckan att det inte kunde bli sämre iallafall, det var lite bättre ikväll ändå.

-----------------------------------------------------------------

Så här tyckte jag ikväll:

1. Dynazty - Land of broken dreams
Helt klart närmast min musiksmak.

2. Danny Saucedo - Amazing
Låt med bra energi och det var lite kul med de lysande dräkterna.

3. Lisa Miskovsky - Why start a fire
Framträdandet var väl inte det roligaste att se på, men helt okej låt.

4. Hanna Lindblad - Goosebumps
Hannas och Charlottes låtar kändes ganska likvärdiga, men jag fastnade mer för den här om jag är tvungen att välja. Undrar om det var outfiten som fick mig att tänka "Kylie Minouge"?

5. Charlotte Perelli - The girl
Fartfyllt framträdande, glad låt. Men visst finns det så många sådana här?

6. Axel Algmark - Kyss mig
Jag kan tycka att det är lite jobbigt att titta på personer med den här "stilen".

7. Lotta Engberg & Christer Sjögren - Don´t let me down
Låten gick väl an, framför allt i refrängen, men jag har så svårt för mr Sjögren... Lotta sjunger faktiskt inte alltid sådär jättevackert och jag vet inte om jag tyckte att deras röster passade så där jättebra ihop.

8. Opa! - Allt blir bra igen
Eh... De såg väldigt glada ut, men mig lyckades de göra deprimerad ;) Dåligt.

-------------------------------------------------------------

Och så här gick det då:


Lisa Miskovsky (till final)
Danny Saucedo (till final)
Lotta Engberg & Christer Sjögren (till Andra chansen)
Dynazty (till Andra chansen)
----------------------------------
5. Charlotte Perelli

6. Axel Algmark

7. Hanna Lindblad
8. Opa!

1 kommentar:

  1. Jag gillade Lisas låt bäst. Sen var Dynazty helt okej också :-)

    SvaraRadera