lördag 4 februari 2012

Melodifestivalen 2012: Deltävling 1

Ikväll var det dags för årets första uttagning till Melodifestivalen. Jag har inte följt den särskilt slaviskt tidigare år, och jag vet ännu inte hur det blir det här året heller. Men ikväll har jag tittat.

---------------------------------------------------------------------

Min rangordning av kvällens låtar.


1. Dead by April - Mystery
Närmast min "stil" även om min musiksmak är väldigt bred. Dock kände jag att growlingen var lite too much.

2. Marie Serneholt - Salt and pepper
Låten tilltalade mig, men vad f-n hade hon på sig??

3. Sean Banan - Sean den förste Banan
Lite väl pinsam text tyckte jag, men härlig fart och fläkt.

4. Loreen - Euphoria
Tråkigt framträdande, men helt okej låt.

5. The Moniker - I want to be Chris Isaak
Vad hände? I fjol som han var så bra...

6. Afro-Dite - The boy can dance
Tråkigt. De har inte ändrats sen de var med sist, för 10 år sedan. Både låten och dansen tyckte jag påminde alldeles för mycket om det de gjorde då.

7. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen
Absolut inte så dåligt som jag hade förväntat mig, men inget jag tycker att vi ska skicka till Eurovision...

8. Abalone Dots - På väg
Inget för mig.

-------------------------------------------------------------------

Och så här gick det på riktigt:

Loreen (till Globen)
Dead by April (till Globen)
Thorsten Flinck (till Andra chansen)
Sean Banan (till Andra chansen)
--------------------------
5. Afro-Dite
6. Marie Serneholt
7. Abalone Dots
8. The Moniker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar