onsdag 1 februari 2012

Grå dag.

Idag känns allt lite så där grått och konstigt. Klockan har gått fort trots dåligt med aktivitet (förutom legobygge, spy- och bajstorkning, duschning och några turer till tvättstugan).

Dagarna blir nästan lite så här suddiga efter ett tag när man är hemma med vård av barn tycker jag. Jag kände lite mer hopp ett tag när jag trodde att det redan var torsdag iallafall, men så kom sanningen ikapp mig.

Linus sover nu och har gjort det i 1,5 timme. Det skulle jag aldrig tillåtit vanligtvis vid den här tiden, men är man sjuk så är man. I natt började han kräkas runt 2-tiden och har sen gjort det två ggr till under dagen. Suck... Min stackars plutt.

Och ingenting har han ätit på hela dagen. Inte ens en enda makaron till lunchen eller ens godis. Jag har försökt med allt jag kan komma på.

Han har iallafall fått i sig lite saft och vatten som väl är. Det är allt han går med på. Ska testa att köpa lite Proviva och yoghurt sen och se om det kan locka. Glass.

Sen ikväll måste jag ut i luften lite. Jag tänker mig en promenad nån gång efter kl 18. Med eller utan sällskap. Hjärnan behöver syre och kroppen rörelse. Särskilt om man ska orka med en likadan dag till sen.

1 kommentar:

  1. Har också haft en sån känsla i kroppen idag. och som att jag har krympt på längden på nåt vis. Plus att jag trott att det varit torsdag.
    Och tiden på jobbet gick så sakta också. Men nu är jag hemma i alla fall :-)

    Hoppas Linusen blir frisk fort och att ingen annan blir smittad.
    Kram

    SvaraRadera