torsdag 16 februari 2012

Otursdag =(

Idag är det inte roligt. En orolig känsla uppehåller sig i mitt bröst och jag vet inte om jag vill gråta eller sova eller vad jag ska göra, men jag ska försöka att greja lite hemma istället för att bli sittandes. Slutade lite tidigare idag och är nyss hemkommen.

Det har varit en riktig skitdag idag redan från början.

Imorse när vi skulle iväg hittade vi Robins ena handske i en skurhink som stod kvar bredvid byrån, givetvis med vatten i. Vi letade som stollar efter det nya paret jag köpte för ett par veckor sedan för att han skulle ha och byta med men utan resultat. Han fick ta med sig vanliga vantar istället, SÅ typiskt när det är friluftsdag och han skulle till Ålviksbacken och åka pulka... Hoppas han klarar sig!

Linus ville inte klä på sig ytterkläderna.
Efter många om och men kom vi iväg och jag lämnade av barnen på fritids respektive dagis och åkte ner till OKQ8 för att köpa mina "nödvändigheter" för dagen. Där krånglade deras kortläsare och det tog extra lång tid.

Började jobba klockan 8:00, med en tråkig känsla och det blev inte bättre sen heller. Säkert 20 minuter gick åt till att jaga en nyckel.
Senare var vi hos en kund som var på riktigt dåligt humör, var spydig och slutligen kränkte oss rejält genom att tala om högt för en annan personal som var där och lämnade tvätt att det minsann var mycket bättre när hon städade där och att det inte var alls samma sak nu. Vi höll så god min vi kunde och gjorde klart, men det kändes riktigt jobbigt då man helst hade velat lägga ner grejerna och gå direkt... Vi ringer chefen på måndag.

Ute snöar det och blåser kallt och är halkigt. Bilen var översnöad när jag skulle åka hem och några vantar hade jag givetvis inte med mig. Hej iskalla händer!

Väl hemma så har hunden tagit en påse med tekakor från KÖKSBORDET och tuggat i sig, och i vardagsrummet hade han slitit sönder både kvarglömt hushållspapper och godispapper... Jag blir galen!! Vi vet att man inte får lämna något framme i vardagsrummet, för då är han där, men att ta från köksbordet var något nytt...

Nu får det fan vända om jag ska ha något vett kvar när jag lägger mig ikväll. Tyvärr är det minst 8 hela timmar kvar på den här dagen och än kan ju mycket hända =(

Det var skönt så länge det varade det där med att känna sig glad och uppåt...

1 kommentar:

  1. Du har i alla fall helg nu men det kanske är en klen tröst? :)

    Själv har jag alltid en skitdag dagen efter jag råkat vara för glad eller uppåt. Vet inte vad det beror på men det slår aldrig fel.

    SvaraRadera