fredag 20 januari 2012

På bättringsvägen.

Sitter på Robins innebandy. Lika roligt som det är att vara med och titta, lika långdraget kan det kännas att bara sitta och titta en timme också.

Så jag tänkte passa på att berätta lite om dagens läkarbesök nu när jag "har lite tid över" typ.

11:30 hade jag tid hos min doktor Jörg för att diskutera vad som hänt och hur det känns nu i förhållande till när jag blev sjukskriven. Och mycket är ju bättre, även om jag inte är helt "normal" än. Jag tycker själv att jag är lite klarare i huvudet igen jämfört med hur jag var i november. Jag är inte lika glömsk. Mina tics i ögonlocken har försvunnit och mitt humör är både jämnare och bättre igen.
Men helt bra är det inte, jag blir fortfarande lätt orolig inombords och får små minipanikkänslor (ja, jag har hittat på ordet själv) rätt vad det är som gör att jag känner mig tvungen att dra ett extra djupt andetag för att få mer luft. Och så blir jag ju så där jättetrött, trots att jag inte har några brister t.ex. Det bästa rådet Jörg kunde ge för det var att jag måste trotsa mig själv och motionera mera även fast jag är trött. Och det har jag varit dålig på. Det vet jag. Jag har inte kommit iväg när jag känt mig så där. Men ger jag mig fasen på det så ska det alltså även göra mig piggare i slutändan.

Nog om det. Här kommer lite mer innebandy:


Trevlig helg!!

1 kommentar: