torsdag 12 januari 2012

En bra dålig dag ;)

Idag kunde det ha varit en riktig skitdag. Det har funnits en del irritationsmoment, men jag har tagit det med ro ändå.

I vanliga fall hade nog vädret och känslan inombords matchat rätt bra en sån här dag (mörkt som i graven imorse, regnigt och aldrig riktigt ljust ute), men idag har det känts helt okej. Även om inte kalla regndroppar är så där jättebehagliga då.
Jag är ju mest inne eller åker bil ändå (och då rockar jag och skrålar med InMeHead i stereon så blir jag på bra humör av det).

Jag glömde min frukost i bilen imorse. Kom till jobbet och hade ingen vikarie för min sjuka kollega. Ringde och ordnade upp mina städ för dagen och hann precis med vad jag skulle förutom att städa ur och förbereda väskorna för nästa vecka. Men det gör mig inget idag.

Jag är nöjd, men det var lite kämpigt att inte ha kastat i sig den där mackan imorse samtidigt som man kollar dagens schema. Jag var lite lätt illamående på sista stället.
Annars har jag det mesta av gårdagens goda humör i behåll verkar det som och jag har tagit dagen som den kommit.

Nu är jag iallafall hemma, har ätit min frukost och ska sätta igång med lite städning även här.

Sedan blir det affären och hämta ungarna på fritids och dagis.

Och nu har jag helg igen! =D

4 kommentarer:

  1. INTE bra att du missade frukosten, nästa gång får du åka och hämta den... Kände en ny, inre ro hos dig, när jag pratademed dig förut, och jag har bestämt mig för att den ska få stanna kvar för alltid! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin!
      Vi får väl se hur det håller i sig.
      Jag känner mig trött, men humöret är rätt bra =)
      Kram!

      Radera
  2. Jag vill också ha helg nu.

    Har dammsugit och ska nu efter en bloggrunda och lite facebookande städa badrummet innan jag ställer mig i duschen.

    Kram på rej :)

    SvaraRadera
  3. Jag städade skafferiet förut jag så det var mycket annat som inte blev gjort, men det känns skönt ändå. Och dagen är ju inte slut än heller =)

    Stor kram på dig med!

    SvaraRadera