söndag 4 mars 2012

Melodifestivalen 2012: Andra chansen

Igår var det dags för Andra Chansen i årets melodifestival och lyckligtvis fick jag Robin att titta med mig (så länge han orkade hålla sig vaken). Det var helmysigt och så roligt med alla hans härliga kommentarer.

Dynazty - Land of Broken Dreams
Top Cats - Baby Doll

Andreas Johnson - Lovelight
Timoteij - Stormande hav

Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen
Lotta Engberg & Christer Sjögren - Don't let me down

Sean Banan - Sean den förste Banan
Youngblood - Youngblood

Robin somnade efter alla de här första duellerna genomförts. Han var noga med att hålla sig vaken tills han hört att Sean Banan slagit ut Youngblood. Sen slocknade han direkt.

Sean Banan är hans idol talade han om. Och Jedward. Sen kommer pappa och efter honom Eric Saade.

Och Sean Banan ÄR verkligen den förste bananen. Iallafall den förste levande ;)

Vi tyckte mest lika i duellerna om vem som skulle gå vidare förutom när jag höll på Andreas Johnson och Robin på Timoteij.

Dynazty är inte riktig hårdrock enligt Robin och de var inte så bra. "Jag gillar mer de där som sjunger fint och vanligt först och sen börjar skrika (Dead by april)" sa han. "DET är hårdrock det. Och så kan man skrika så där en hel låt också när det är hårdrock vettu."

Thorsten Flinck var "typ inte Robins smak". Det är ingen jag tycker vi ska skicka till ESC heller, men jag tycker nog ändå att han/låten växer lite i mina ögon/öron för varje gång. Jag gillade honom mer igår än sist.

Top Cats (mina favoriter för kvällen) rockade fett och gick även vidare till final tillsammans med Thorsten. Hur det går där får vi se nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar