tisdag 13 mars 2012

Förändring på gång.

Herregud så skönt det var att komma i säng ikväll! Att krypa ner och bara vara i vågrätt läge. Har haft en bra dag, men är väldigt trött och har huvudvärk nu sen ett par timmar tillbaka.

Nu har jag så gott som bestämt mig för att börja jobba fem dagar i veckan istället för fyra som jag gör nu. Jag tror att det kommer bli en helt annorlunda kvalité på tiden hemma på eftermiddagarna och även kroppsligt så har jag börjat känna av att det faktiskt är tyngre att jobba de 8 timmarna per dag än jag tyckt tidigare. I och med min sjukskrivning så har jag fått något att jämföra med och jag märker stor skillnad på att sluta 14:30 eller 16:30 om dagarna...
Jag har nämnt det för chefen idag och har fått klartecken på att jag får bestämma hur jag vill jobba, så imorgon meddelar jag troligtvis planerarna och lönekontoret, och när sjukskrivningen går ut 1 april så hoppas jag kunna börja med de nya tiderna samma dag.

Nu ska jag försöka slappna av i käkarna lite (känner att jag biter ihop väldigt idag) och så småningom sova. Det dröjer nog inte innan jag slocknar idag.

1 kommentar:

  1. Ja de där timmarna gör nog mycket. Jag är nöjd med att sluta 15, man känner att det är lite mer kvar av dagen då också :-)

    SvaraRadera