måndag 19 mars 2012

Sömntuta de luxe.

Hur i hela friden ska jag få väck på den här lille (93 cm lång, 14.8 kg tung) killen. Han har sovit drygt 1,5 timme nu och vägrar vakna.

För en halvtimme sen trodde jag att han var på gång, jag lyfte upp honom och bar honom med mig för att få honom att vakna till ytterligare. Han fick se när jag bytte tandborstmuggar och satte den elektriska borsten på laddning. Det kunde ju vara intressant tänkte jag... Det tyckte inte han. Han bara gnällde lite när jag försökte prata med honom och somnade igen på min arm, och om ännu tyngre den här gången dessutom...

Så nu sitter vi här i soffan.
Jag killar honom och petar på honom. Tjatar och buffar. Han bryr sig inte. Eller så kikar han på mig med ett halvt öga, gnyr lite och somnar igen.

Jag behöver gå på toa.
Jag tycker att vi ska äta lunch (för typ länge sen).
Och jag fasar för hur besvärligt det kommer bli att få honom att somna ikväll...

Joråsåatt...


Ja, det är ett kattöra som skymmer halva Linus ansikte.

1 kommentar: