lördag 31 mars 2012

Sammanfattning mars 2012

Mars månad inleddes med ett par dagar barnledigt då småkillarna hade sportlov och även farfar var ledig, så de sov över där. Jag åkte på bio med Camilla den där första kvällen i mars och såg The Descendants med George Clooney.

Lördagen den 3:e var jag och Robin först på ett
kalas i badhuset och firade två av hans klasskamrater som fyllt år. På eftermiddagen firade vi äntligen Marie, bara en månad för sent ;)

Robin var bjuden på många kalas den här månaden. Några kunde han inte gå på pga sjukdom, både egen och andras som ledde till att det blev inställt. Men sammanlagt har han varit på 4 st iallafall varav tre stycken var i badhuset. Så där har jag suttit några timmar den här månaden i värmen och klorlukten och väntat ;)

7/3 gick jag tillbaka till mina ordinarie arbetstider även på onsdagar, kände stor skillnad på att jobba till 16:30 och började fundera ännu skarpare över att lägga om mina arbetstider helt när sjukskrivningen går ut 1/4, vilket jag även tog tag i den här månaden. Jag mår bättre och bättre annars, och under mars så har jag känt mig ännu lite piggare än i februari =)

7/3 kom InMeHead in på 2:a plats på Värmlandstoppen från att ha utmanat veckan innan. Sen låg de kvar hela månaden, först som 2:a i 2 veckor, sedan på första plats i 2 veckor! Jag är så stolt!

Tittade på finalen av Melodifestivalen och hade en riktig myskväll med mamma och ungarna.

Månaden har varit riktigt vårig med sol, tidiga vårtecken och varma temperaturer. 21/3 såg jag både blåsippor och vitsippor för första gången i år. (Men lurigt som mars ändå är så har vi även haft kalla, gråa dagar och till och med snö emellanåt).

Kanske beroende på vädret så har jag kommit igång ännu lite bättre med att röra på mig igen efter en ganska deppig vinter. Tyson som är tjockare än någonsin får även han mer motion (och mindre mat) så får vi hoppas det hjälper något.

23/3 var jag och grabbarna hund- och kattvakt åt svärföräldrarna som var i Stockholm. På eftermiddagen kom Susanne och Magnus och tog över resten av helgen. Vi var där ganska mycket och umgicks och åt tillsammans de dagarna. Det var jättetrevligt och roligt att träffas då det var så längesedan de var här i Grums.
På söndagen blev båda killarna dåliga med feber och Robin hade öroninflammation, så sista arbetsveckan i mars blev en VAB-vecka. Vi fick även behandla oss hela familjen (och mormor) mot springmask som vi upptäckte hos en av killarna på lördagen. Huu...

Annars har jag ätit på GrumsPizzerian med Jessica & Anna en kväll och varit hos Camilla och fikat och sett på film en annan. Jag har haft semester 2 måndagar och Linus har varit på 2,5-årskontroll på BVC. Vi har varit i Karlstad och fått barnen fotograferade hos StudioMax5, min vinst från februari ni vet. Jag har börjat spela Wordfeud. Klockan har vridits fram till sommartid.

Linusen har för övrigt varit väldigt mormorsjuk hela månaden. Han vill åka till mormor hela tiden eller att hon ska komma hit. Säger man att hon jobbar så säger han att han vill åka till Gruvön och jobba med henne. Och när mamma är dum och världen rasar så har det hänt att han skriker efter mormor ;)

Och fortsatt så vill han vara flicka den här månaden med...

Jag avslutar mars, och börjar april, med en mysig ögoninflammation.

1 kommentar:

  1. Verkar som mars månad gick snabbt. I alla fall när man läser så här, men när det kommer till sjukdom så går nog tiden mest sakta *s*

    SvaraRadera