onsdag 5 februari 2014

Det är lite svajigt tycker jag...

...det här med alla sjukdomar och krångel som smyger omkring nu. Iallafall för oss. Det har hittills inte blivit som vi (jag) tänkt iallafall med tillfrisknandet.

SÖNDAG
Jag - helt frisk
Robin - helt frisk
Linus - feber
Peter - förkylning, hosta, halsont mm

MÅNDAG
Jag - helt frisk
Robin - helt frisk
Linus - helt frisk (förutom täppt näsa)
Peter - fortfarande dålig, ont i bihålorna, snöt blod, hemma från jobbet

IGÅR
Jag - vaknade med halsont, men jobbade
Robin - ringer från skolan kl 8 och går hem med magont
Linus - dagis ringde och tyckte att Linus varit tröttare än vanligt, inte hade samma tempo som han brukar och de orkarde inte hålla honom vaken vid lunch. Peter fick gå och hämta honom.
Peter - hemma från jobbet.

Båda pojkarna är/mår som vanligt när jag kommer hem från jobbet. Jag tror Robins magont beror på penicillinet och även Linus trötthet (som nu var borta) tillsammans med att han somnat sent kvällen innan.

Robin orkar med sin judoträning som vanligt.

Vi bestämmer oss för att vi ska iväg idag igen med nya tag.

IDAG
Jag - har fortfarande ont i halsen, men tror inte att jag fått omtag av streptokockerna då det känns annorlunda, tänkte mig iväg och jobba
Robin - har ont i magen igen och orkar inte iväg till skolan
Linus - är supertrött efter att ha somnat sent igen (antagligen för att han sovit vid lunch) och sen "krånglat" hela natten av okänd orsak, men han har hur som helst sovit jättedåligt och var så ledsen imorse, så jag kunde inte med att skicka honom till dagis heller.
Peter - började jobba igen

Så jag och pojkarna blev hemma. VAB igen alltså.

Dock verkar ingen av dem må dåligt nu och vi har bestämt igen att vi ska ge det en ny chans att komma iväg imorgon igen... Nu vill jag ha vanlig vardag igen!! Och att alla ska få känna sig friska och pigga igen så klart.


Så tråkigt när det är fram och tillbaka hela tiden, och allt kommer på en gång. Sen är det faktiskt inte hela världen, absolut inte och ingen av oss är ju dödssjuk, men man blir ju lite lätt less bara när man måste hålla på att ändra och meddela sig hit och dit hela tiden (jobb, dagis, fritids, dans, judo...) Och dessutom att man måste ringa jobbet på morgonen samma dag hela tiden för att man trott att man ska komma som vanligt dagen innan... Det är nog det värsta av allt... :P Jag hatar att behöva meddela så sent, men vad gör man?

Jaja, då har jag fått gnälla av mig lite igen då över ingenting egentligen.
Nu kan jag sluta att bry mig om det och se framåt ;)

Och ska man dra det väldigt långt så får man väl vara tacksam för dessa små irritationsmoment istället för att de inte är mer än just små i det stora hela.

Hoppas ni mår bra och får fortsätta göra det nu i vabruari månad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar