lördag 8 februari 2014

Melodifestivalen 2014: Deltävling 2

Ikväll tittade jag åter på Mellon med Robin. Här följer kvällens bidrag efter min rangordning, med mina och Robins kommentarer:

1. Little great things - Set your self free
Jag: Me like!
Robin: Hoppas att de här går direkt till final. Dem ringer vi på!

2. Martin Stenmarck - När änglarna går hem
Jag: Martin är bra. Började tråkigt, men blev riktigt bra bara den kom igång. Roligt att Gardell varit med och skrivit låten.
Robin: Först var det inget bra, men det blev bättre och bättre. *applåderar*

3. Manda - Glow
Jag: Hjälp vilka naglar! Men jag gillade både henne, rösten och låten.
Robin: Den suger! Shit pommes frites, vilken stor kjol hon har då. Jättefult hår.

4. JEM - Love Trigger
Jag: Jag gillade faktiskt låten, men något som jag inte kan sätta fingret på gör att jag känner att jag ändå inte vill skicka den till Eurovision.
Robin: Den var jättebra. Den äger.

5. The Refreshments - Hallelujah
Jag: Jag gillar ju Refreshments och deras sound, men låten var för "vanlig" och kostymerna var inte tjusiga...
Robin: Jag förstår mig inte på sån här klassisk musik. Men den var ganska bra ändå.

6. Pink Pistols - I am somebody
Jag: Gillar att det var lite rockigt, men tyckte inte att de sjöng hundra bra och utstyrslarna var förskräckliga.
Robin: Jättebra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7. Panetoz - Efter solsken
Jag: "Efter solsken, kommer värsta regnet..." Eh... Nej, de här är jag inte kompis med. Dock gillar jag gunget och jag kan inte låta bli att liksom digga med heller.
Robin: Jag ringer och röstar!! Jävligt skitbra!! Jag älskar den.

8. Sanna Nielsen - Undo
Jag: Ja, här blir det inte många poäng från mig, som vanligt pga att jag inte är någon balladmänniska. Sanna sjunger vackert, men framträdandet var tråkigt.
Robin: Tråkigt. Hon sjunger som en kvinna som precis börjat sjunga.




OCH SÅ HÄR GICK DET:

Vidare till final
Sanna Nielsen
Panetoz

Till Andra chansen
JEM
Martin Stenmarck

Utslagna
5. The Refreshments
6. Little Great Things
7. Pink Pistols
8. Manda



För övrigt tyckte jag att det var en riktigt bra deltävling idag. Inget bidrag som man direkt tänkte: Åh nej!!! och lite svårare att rangordna dem då de var lite jämnare. Sen är det ju tråkigt när inte svenska folket är överens med mig och skickar hem fel bidrag ;)

Robin var på hugget och ringde och röstade på Panetoz, Little Great Things och Martin Stenmarck. Och så fick han upp ögonen för Diggiloo Diggiley med Bröderna Herreys ;)

2 kommentarer:

  1. Tycker det var i stort sett lika dåligt som förra gången *s*
    Men Sannas låt växte tyckte jag.

    Men bäst var ändå Herreys :-)

    SvaraRadera
  2. Sannas låt var väl inte dålig, men hon är så tråkig... Alltid dessa ballader och alltid går hon vidare ;)

    Japp, Herreys var absolut bäst och här i huset diggar vi ju även Sean Banan :P

    SvaraRadera