måndag 24 februari 2014

Lite av varje.

Sitter i soffan och tar det lugnt. Jag fortsätter med projekt städa-och-rensa även idag, men just nu är det tid för "ingenting". Peter jobbar som vanligt. Jag och grabbarna har nyss ätit lunch och nu rensar jag lite i kylskåpet genom att ta mig den sista ölen (alkoholfri) för en god stund i soffan. Linus hänger bredvid mig och spelar på min telefon, och Robin har gått till en klasskompis.

Linus fick en ny säng av farföräldrarna i fredags. Igår hämtades hans gamla säng som vi sålt och nu snart är hans rum helt klart och i ordning. Då är det även dags för Robins rum, men då tycker jag att även han ska hjälpa till lite och rensa undan igen. Och det har han lovat sen typ förra helgen men än har det inte hänt. Hela tiden har det kommit saker emellan och han har fått gå till kompisar osv istället. Hur som helst så måste det göras ett lyft där med (och i hela resten av huset då jag verkligen fått nog av röran nu).  Jag och mamma var iväg en sväng till tippen i torsdags och kanske tar jag en tur även den här veckan om jag hinner innan Robin har sin extra judoträning. Jag har kommit fram till att det är bättre att jag åker flera gånger lite då och då, än att spara ihop till en stor, för då blir det bara stående...

Nog om det. Städa är så tråkigt, och egentligen helt onödigt att fylla upp plats i bloggen med, men det är ju vardagligt. Vardagen och jag, liksom ;)

Det är sportlov den här veckan och jag har tagit semester tisdag och fredag så att grabbarna också ska få lite ledigt och slippa hasa sig upp varje morgon. Så nu blir det bara dagis och fritids onsdag och torsdag för dem den här veckan. Gött för dem, och gött för mig.

Imorgon ska vi till biblioteket och se en trolleriföreställning med Trollkarlen Roberto på förmiddagen. Jag sprang in på biblioteket i torsdags och fick biljetter, och jag hade tur. Det var de sista som fanns kvar. Egentligen fanns det bara två, och vi är ju tre, men de var så snälla så de sa att "Ta de här och ge barnen, och så följer du med ändå så löser vi det".

Nä, slappa vidare en stund nu då...

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar