söndag 5 augusti 2012

Det senaste.

Igår var vi och firade goaste Embla som fyllt 2 år. Jessica hade gjort en underbar tårta med choklad och nötter som jag bara älskade (ja, hon hade gjort fler så klart, men det var den jag åt av). Vi stannade inte så väldigt länge för Linus ville inte. Liten som han är så deklarerade han för Peter att "ni får inte tvinga mig att vara här"...

Så efter kalaset åkte vi till svärföräldrarna där barnen åkte fyrhjuling. Linus har fått en egen, eldriven, av dem som var en riktig höjdare. Och som han kör! Han är hur säker som helst, och verkar både kunna avståndsbedöma och förstå när han måste backa för att komma vidare när det t.ex. blir för trångt. Jag är något fruktansvärt imponerad. Och självklart även av Obi som kört som "en galning" sen han var knappt 2 år...

Idag har vi varit hos familjen Vallgren några timmar allihop. Det var jättetrevligt och det hoppas vi händer snart igen. Det är ju bara det här med att få tummen ur ;)

Imorgon finns inga planer, vad jag vet, och jag har tänkt mig att få greja lite hemma. Jag har väl plockat litegrann de senaste dagarna, men inte alls som jag tänkt mig. Vore skönt med bara en hemmadag nu, jag tycker vi har gjort så mycket och varit på så många ställen ett tag. Det är redan sista semesterveckan som är på intåg ju...

Mina duktiga motorförare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar