torsdag 23 augusti 2012

Inskolning dag 2

Idag var det dags för Linus andra inskolningsdag på nya stället, och idag skulle han dessutom vara där ensam mellan 10-14.

Jag hade förberett honom innan och talat om många gånger att jag bara skulle följa honom dit och sedan gå. Så han var väl medveten om det och när vi kom dit så var även bästa dagiskompisen redan där, vilket nog var en riktigt lyckad kombination för det gick jättebra! Det var bara för mig att gå och Linus tyckte det var helt okej.

Klockan 14 var det dags för hämtning. Linus stod då hos en fröken och såg lite smått bedrövad ut. Kompisen hade åkt hem lite tidigare och nu hade Linus börjat fråga efter mig så det var precis lagomt jag kom. Annars hade det gått hur bra som helst under dagen. De hade lekt och haft roligt och han hade varit duktig på lunchen. Han hade även fått prova att gå på toaletten två gånger (vi bestämde igår att Linus ska få toaträna på dagis och så kanske vi gemensamt kan få honom blöjfri så småningom).

Jag tror det här kommer bli jättebra. Jag gillar redan personalen och stället känner vi ju till sen förut.

Imorgon ska han vara sin första "riktiga" dag där när jag jobbar. Då får vi se hur det går att lämna när det är tidigare och dagiskompisen inte kommer att vara där. Men vi tror väl det bästa.
Förskolan Järpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar