tisdag 14 augusti 2012

Jag hade kunnat blogga mer.

Jag gillar verkligen att blogga.
Men ibland blir det bara trögt. Antingen så kan jag inte komma på nånting över huvud taget att säga, eller så har jag bara inte lust.

Som nu de senaste dagarna så hade jag kunnat skriva en hel drös med inlägg om jag bara fått mig för att göra det.

Som i lördags när Linus voltade med fyrhjulingen. Det hade jag kunnat skriva om. Om hur mitt hjärta slog tusen dubbelslag och om hur fort jag sprang för att se hur det gick och lyfta av den från hans lilla kropp. Och om hur bra det gick och att han några minuter senare var uppe och körde igen.

Eller ett inlägg om att jag och mamma badade Tyson hemma hos henne på kvällen och om hur väldig hans päls är och att jag kammade igenom honom 3 ggr innan och säkert hade kunnat kamma 3 ggr till då han bara fäller och fäller. Men också om hur duktig han är, hur skönt han tycker det är och hur fin och gosig han blev.

Jag hade kunnat skriva ett inlägg om igår när jag och min arbetskamrat Madde kom körandes i bilen och hittade en tant som ramlat på gatan och inte tog sig upp. Om hur vi stannade, hjälpte henne upp, tog med henne i bilen och skjutsade henne hem. Om hur hon blivit av med sina stavar på affären, råkat handla för tungt och sen inte klarat sig hela vägen hem. Hur hon blivit baktung och liksom satt sig ner och inte kom upp. Och om hur vi senare köpte vår lunch på den affären bara för att försöka leta efter hennes stavar samtidigt, dock utan framgång. Och så hade jag kunnat skriva idag om hur jag undrar hur det gick, om de kom till rätta ändå.

Jag hade kunnat göra ett inlägg om hur det varit att komma igång igen med jobbet och vardagen igen efter semestern. Om hur trött man är på morgonen och hur Linus inte vill åka till dagis. Han bråkar inte, men han stretar ändå emot litegrann. Igår morse tittade han bara styggt på mig när jag lämnat honom i frökens armar och sa inte hejdå. Det hade jag kunnat skriva om. Eller om hur tungt det är att jobba när det är varmt, och man är lite ringrostig efter fyra underbart lediga veckor.

Och sen finns det säkert en del till jag hade kunnat berätta, men jag orkar inte just nu ;)

2 kommentarer: