onsdag 8 augusti 2012

Lill-lördag.

Idag har vi inte gjort så mycket. Pojkarna och Peter var i skogen ett tag och jag städade Robins rum. Linus rum tog jag ju igår. Annars har vi återigen låtsats att det är lördag. Vi köpte pizza till middag och så har vi hyrt film och ätit chips & dipp. Det blev Sean Banan-filmen, en animerad film som hette På rymmen med Felix och hans vänner, och en Pingvinerna från Madagaskar som Robin såg i sängen när han lade sig.

För övrigt så tänker jag mycket nu. På hur fort det här året har gått hittills. På hur det inte varit någon sommar att tala om och att det snart är höst. Men att det gör inte så mycket. Vi har gjort så mycket roligt och har även en del framför oss. Och jag brukar tycka om hösten så det känns okej. Och den kan ju bli riktigt fin med lite tur.

Det är snart skolstart. Inte ens två veckor kvar. Robin börjar första klass.
Linus ska byta dagis i slutet på månaden. Det känns vemodigt. Både han och jag trivs så med fröknar och stället han går på nu. Men han börjar bli stor. Och det kommer garanterat att bli bra i slutänden iallafall. Det ska bli skönt att få "hit" honom, granne med var vi bor.
Det tänker jag också på.
Och på barnens födelsedagar, båda i september.
Och på aktiviteter för hösten. Robin är tänkt att få börja på judo nu när han blir 7 år, och Linus tänkte jag skulle få börja på barngympan i Södras gymnastiksal där även Robin gick när han var mindre.

Jag tänker på att semestern är slut samtidigt som den här veckan övergår i en ny och jag kan inte fatta att 4 veckor redan gått. Jag tänker på att samtidigt som det ska bli lite skönt att återgå till vanlig vardag med vanliga rutiner, så vill jag inte tillbaka. Jag vill vara hemma ett tag till.
Jag tänker på och hoppas på ett byte av arbetsuppgifter efter nyår. En omplacering i gruppen i och med en kollegas pensionering. Måtte det gå vägen.

Nej, nu ska jag försöka sluta tänka en stund och sova istället.

Herregud, vad mycket jag tänkt idag... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar