torsdag 9 augusti 2012

Tandborstrace.

Jag och grabbarna brukar köra tandborstrace ibland på kvällarna. Det går ut på som ni förstår att bli klar först, MEN man måste också ha borstat noga och alla tänder.

Dagens race var riktigt spännande.

Vi började allihop var och för sig, men när jag sa att alla tandtroll måste bort så kände Linus att han hamnade lite i underläge och behövde hjälp så han stack till mig sin tandborste och tog tag i min, så borstade vi åt varandra. Då gick Robin in på sluttampen och vi försökte hänga med efter våra tappade sekunder. Vi gick in lite i en svacka också då Linus hade svårt att både koncentrera sig på min mun och på att hålla sin egen öppen, så Robin gick i mål först.

Jag och Linus kämpade vidare trots våra motgångar. Mot slutet bytte vi tillbaka till våra egna borstar och lade i en högre växel. Så visade vi tänderna som morrande hundar och lät: Iiiiiiii! samtidigt som vi försökte få bort de sista trollen från framtänderna.

Då kom Robin på att så hade ju inte han gjort och borstat riktigt där fram, så han blev diskvalificerad!

Nu stod det plötsligt mellan mig och lillen. Det var oerhört jämnt men snart sköljde Linus sin borste i vattenstrålen vilket är en tydlig slutsignal. Men vänta! Han stoppade in borsten i munnen igen och nu kände jag mig färdig och sladdade in i mål på det som nu var förstaplatsen!!

Linus var nog nöjd med att han inte kunde bli sist längre iom storebrors diskning och tog god tid på sig att gå i mål, och sköljde borsten och stoppade den i munnen igen säkert tre gånger innan även han var klar att smyga in på en hedrande andraplacering.

Men frågar man Robin så här efteråt så är kommentaren att: "Jo, jag blev diskad, men jag vann faktiskt ändå".

Så är det.

1 kommentar: