torsdag 10 november 2011

Denna dag.

7.00 Jag och barnen masade oss upp. Alldeles för sent.

7.32 Åkte hemifrån för att lämna barnen, trötta och sena som vanligt, men hinner precis.

7.50 Gjorde ett snabbt inhopp på OKQ8 för att köpa RedBull & macka.

8.00-14.00 Jobbade (hoppade över lunchen idag och slutade lite tidigare)

14.05-14.35 Kikade in hos planerarna på jobbet, mest för att hämta min skylt som Malin gjort. En "planka" med texten "Lycka är att vara där Du är" efter önskemål från mig, och som vi ska ha över sängen. Den blev jättefin! Bild kommer så småningom när den är på plats.

14.40 Kom till Linus dagis för ett så kallat utvecklingssamtal som var bokat till klockan 15, men det passade att jag kom tidigare så jag behövde inte vänta. Och som alltid så var det ett rent nöje. Linus är en pigg och glad kille, som är med på allt och gärna provar olika saker. Han bubblar och pratar konstant, och kan så mycket ord. Han berättar om allt möjligt och förstår vad som sägs. Och så vidare. Ingen nyhet egentligen för de som känner honom.
Och jag är så STOLT och TACKSAM över båda mina duktiga pojkar. Det har alltid bara varit positiva omdömen och smicker på bådas samtal från första gången när Robin var liten. Härligt!

15.15 Jag och Linus kom hem till sjuklingen (Peters hemska hosta har återvänt). Robin blev upphämtad och tagen med hem av Caroline & Jonathan efter fritids, så han var inte hemma. Vi slappade och såg på två avsnitt av I Drömmarnas Trädgård efter direktiv från lillemannen. Åt lite framför tv:n.

17.06 Jag åkte ner till Klingan och hämtade ut ett paket från Ellos med nya kläder till pojkarna. Sedan vidare hem till familjen V för att få mig en mugg te och hämta upp Obi.

18.10 Hemma igen. Svärföräldrarna & småkillarnas kusin var här. Barnen provade kläder och det blev lite bus och dans.

19.04 Ovan nämnda personer åkte hem och det var kväll. Jag och barnen gjorde oss i ordning för läggdags.

19.34 Nerbäddade och klara för natten.

20:15 Linus var den som somnade sist av pojkarna (som vanligt).

Nu är det min tid med datorn en liten stund, men tror att jag ska försöka lägga ner till senast klockan 22 iaf. Jag är dödstrött i vanlig ordning...

Slut för idag, tack för idag.



2 kommentarer:

  1. Kul att du blev nöjd med din skylt!! Jag blev också lite kär i den faktiskt... Och dina pojkar är jättefina, förstår att du är stolt. Hoppas du fick lite energi av alla positiva ord och får en finfin ledighet!!! Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Låter som rätt bra cravings. :)

    Hoppas du får en finfin helg! Kram.

    SvaraRadera