tisdag 15 november 2011

Vila.

Är hemma från jobbet idag med, och det är tur för idag har jag mer ont. Idag sitter smärtan mest i mellangärdet typ och det bubblar i magen... Och återigen har det gått flera dagar sen jag gjorde ifrån mig. Jag är visserligen van att magen krånglar och stoppar upp sen flera år tillbaka, men det hade varit ganska lugnt ett tag nu innan det började igen.

Jaja, jag ska inte gnälla för mycket heller. Det känns inte så där jätteroligt att bloggen blivit en tråkig sjuk- och gnällblogg... Lite mer kommer det väl att komma, men jag får nog försöka styra upp den litegrann. Innan den fastnar som en annan förstoppning i cyberrymden. Sånt har vi nog av ändå just nu... ;)

Nu gosar jag ner mig under täcket och bara är.
Precis som igår så har jag tänkt mig att inte göra särskilt mycket mer än att flytta mig mellan sängen och soffan, surfa på nätet och sova. Det är ju inte bara kroppen jag behöver vila, utan även psyket, och jag tror att redan dagen hemma igår började verka positivt på den punkten.
Ryckningarna jag haft i ögonen (dag 15 igår) minskade ordentligt under dagen. Om det berodde på vilan eller bara var tillfälligt låter jag vara osagt, men skönt i vilket fall. Idag har det inte ryckt något alls än!

Jag är glad att jag faktiskt sjukskrivit mig. Det är annars väldigt sällan jag är hemma för egen sjukdom. Jag brukar inte känna efter och gå iväg så länge jag bara klarar av det jag ska göra även om det blir jobbigt. Men jag har nog kommit lite till insikt det senaste att jag måste stanna upp och lyssna lite på kroppens signaler, innan allt bara blir värre...

Det är visst inte fel att ta en liten paus ibland och andas för sig själv. Något som jag haft väldigt svårt för. Jag har ju knappt ro att ens gå på toaletten för länge... (undra på att man blir förstoppad, haha)

Det blir nog bra det här.

1 kommentar: