söndag 27 november 2011

Sjukt.

Alltså, nu har det varit mycket sjukdom och tråkigheter på sistone. Jag är SÅ trött på det. Och framförallt tycker jag så synd om minstingen som drabbats av hur mycket som helst i en smäll typ. Det har varit förkylning, tung andning (och akuten förra lördagsnatten), öroninflammation, ögoninflammation, hög feber, försvunna pungkulor (vilket resulterade i ännu en tur till akuten i torsdags, men de kom tillbaka och det var ingen fara. De kunde visst dra upp sig pga t.ex smärta, och då var han förstoppad), stora nässelutslag och slutligen förstoppning igen.

Och så har jag så gott som hela tiden haft ont i magen från och till själv. På olika vis.

Igår var en sån där riktigt tråkig dag som bara gick nästan helt obemärkt förbi som i en dimma. Linus hade haft ont i magen hela natten och vi sov riktigt dåligt, sen vaknade jag aldrig till riktigt. Gått mellan soffan och sängen och varit allmänt seg och kurig. Blä...

Idag är magontet fortfarande kvar och vädret utanför verkar vidrigt, men jag har bestämt att detta ändå måste bli en mycket bättre dag.

Imorgon har jag min läkartid. Skönt. Och lite nervöst. Av någon anledning. Men mest skönt. Det lite lustiga är bara att när jag bokade tiden så var det för en massa andra saker än magen, men nu är den nästan mitt största problem...
Jaja, jag har en del att ta upp hur som helst...

Än så länge är jag frisk iallafall vet ni. Sen får vi se vad som kommer fram imorgon.

1 kommentar:

  1. Ja det har varit mycket sjukhet ett tag nu så det borde vända vilken sekund som helst.

    Ska hålla tummen för ett bra läkarbesök i morgon.

    Glad första advent :-)

    SvaraRadera