torsdag 17 november 2011

Kolla upp sig.

Jag har varit hemma från jobbet hela veckan. Hur jag har känt mig har gått upp och ner, men helt bra har det inte varit. Egentligen så är det nog ingen större skillnad mot annars, men jag brukar ju inte kunna känna efter så som jag fått göra nu. Om det nu är bra eller dåligt...
Idag ska jag iallafall röva mig iväg till vårdcentralen och få lite prover tagna. Min läkare har beställt dem efter mailet jag skickade honom, så nu är det upp till mig att komma iväg och ta dem och sen också boka in en tid för att träffa honom. Jag är verkligen dålig på sånt här. Undviker det i det längsta. Men IFALL något är mer fel än man tror så är det väl bra om det hittas. Annars tycker jag inte att man ska leta efter sånt som "inte finns" heller...
Min insikt på senare tid har iallafall varit att jag måste börja ta lite mer hand om mig själv för barnens skull. Att inte bry mig om mig själv blir indirekt egoistiskt, för tänk om något händer mig för att jag inte lyssnat på kroppens signaler, och de har ju bara en mamma. Så har jag inte sett på det tidigare.

Nu blir det lite fortsatt soffhäng med lillemannen som så klart gått och blivit sjuk han med. Om en stund måste jag försöka komma fram till tandis för att återigen avboka hans 2-årskontroll där. Han blev ju sjuk förra gången med...

Ikväll är det en så kallad trivselkväll på Robins skola som klassmammorna ordnat. Det ska pysslas lite och föräldrarna ska lära känna varandra lite närmare. Jag ska försöka gå dit med Robin en stund, det tror jag allt att jag orkar. Han vill ju så gärna så jag vill inte gärna ställa in bara för att jag varit hemma från jobbet. Jag är ju inte sjuk på DET sättet. Jag lär inte smitta någon med mitt ont :P Och visst är det skillnad på att sitta och pyssla ett tag eller att städa i 6-7 timmar? Dessutom behöver jag komma utanför grinden lite...

1 kommentar:

  1. Just precis, barnen har bara en mamma :-) Bättre att kolla upp en gång för mycket än inte alls. Men jag förstår hur du menar med att dra sig för sånt där.

    Klart du kan gå på trivselkväll en stund om du orkar :-)

    SvaraRadera