tisdag 6 december 2011

Önskningar kan slå in.

Som genom ett trollslag så var det inga problem att lämna Linusen på dagis imorse. Raka motsatsen till gårdagen och förra veckan. Nånting måste hänt över natten... Han sa väl en gång på morgonen att han inte ville åka, men sedan fick jag klä honom utan några som helst problem. Både vanliga kläder och ytterkläder. Det var inga problem att sätta honom i bilen och inget gnäll när vi släppte av brorsan och skulle vidare. Väl framme på dagis gick han själv från bilen och in. och i korridoren hjälpte han till att klä av sig själv och lade ner tutten & mössan i sin korg som ingenting. Precis som förut. Vid överlämningen bar jag honom inte heller, och vi gick raka vägen in. Han släppte min hand och fortsatte fram till fröken Anki som tog emot honom med en liten omfamning och så vinkade han väldigt snabbt adjö till mig. Go och glad.

Det var så lätt idag och det var verkligen vad jag önskade mig mest av allt när jag somnade igår kväll. Så nu önskar jag att det fortsätter så här bra. Som det var idag och som det brukat vara.

1 kommentar: