onsdag 21 december 2011

Sjuklingen.

Det märks verkligen att Linus inte är bra idag. Han har varit riktigt lugn och faktiskt sovit hur mycket som helst idag. Och det har han fått med. Jag håller inte en liten sjukling vaken även om det skulle innebära att det blir sent i säng ikväll. Jag tror att man blir fortare frisk om man får sova mycket och dessutom vet man ju själv hur det känns att vara dålig och då vill man bara sova bort tiden.


Febern har varit nere i 37,5 grader som lägst.
I förmiddags tempade han sig själv, tittade på displayen och konstaterade att han hade så mycket som "Åtta, nie, tjuge!" Ja ni hör ju hur det är ställt ;)
Nu tror jag att febern börjar stiga igen, så bara han vaknar till får det bli en ny Alvedon i lilla rumpen.

Ätit har han heller inte gjort idag. Alls. Bara ett enda mördegskex. (Jag har nog ätit 10-12 stycken jag :P)
Han försökte äta en clementin, men så smakade den inte bra och då ville han inte prova med någon ny.
Det enda han vill ha är choklad, men det har vi ingen hemma. "Pappa köpe dä!" säger han och det vet ni väl att han gör...

Men han dricker iallafall och det är ju viktigast. Flera muggar med päronsaft har han dragit i sig under dagen så det får vi hoppas att han fortsätter med.

Så vad gör ni idag denna onsdag före jul?
Linus dricker och sover.
Jag gör typ ingenting. Vårdar barn. Eller nåt.
Ikväll ska jag på bio. Då får pappa och storebror vårda lillemannen och mata honom med choklad.

1 kommentar:

  1. Tur att han fick sin choklad till slut :-)
    Hoppas han frisknar till snart.
    Kram :)

    SvaraRadera