lördag 24 december 2011

Julafton.

Det är verkligen långt ifrån den sortens julafton man önskar sig i år. Hela familjen är febrig, hostar och har ont här och var.

Men vi försöker fira så gott vi kan ändå. På förmiddagen ska vi till mamma och på eftermiddagen förflyttar vi oss allihop till svärföräldrarna.

Tur i oturen så har vi så gott som samma sjuka allihop också, så vi kan göra som tänkt från början. Förutom att Peters syster och Magnus inte törs komma ner från Sysslebäck. Men de gör rätt i att "hålla sig borta" för den här sjukan är verkligen inget man vill ha...

Nu väntar vi på sista avsnittet av Tjuvarnas Jul och äter choklad till frukost... Barnen har fått öppna lite julklappar. Peter som inte orkar sova på nätterna har gått ner och lagt sig ett tag.

Efter julkalendern ska jag försöka få mig i duschen, slå in de sista julklapparna och ta en sväng förbi affären då jag fortfarande inte har fått till en julklapp till mamsen. Det jag ville ge henne har jag inte fått tag i, men jag hoppas få tag i det till nästa lördag när hon fyller år då istället.
Undrar bara vad jag ska hitta på idag?

Jul blir/är det iallafall, mycket tack vare våra familjer och det blir nog en ganska bra dag trots att vi mår som vi gör.
Julmat hos mamma och tomte hos svärföräldrarna.

GoD JuL

1 kommentar:

  1. Ja det blir inte alltid som man tänkt sig. Får hoppas det blir en bra dag i alla fall :)

    God Jul :-)

    SvaraRadera