måndag 12 december 2011

Jobbigt på jobbet.

Igår kväll kändes det okej med arbetsdag idag tyckte jag, men sen kröp nog något på mig för jag orkade ändå inte somna när jag tänkt och tankarna började flyga och jag låg och bet ihop käkarna till en mysig huvudvärk.

Väl på jobbet idag kände jag redan när jag klev innanför dörren på kontoret något sorts obehag av att bara vara där och sen har känslan suttit i. Det har krupit i kroppen på mig och jag har känt mig så nervös på något vis. Jag har bara velat lägga ner allt och fly hem för att gömma mig.

Ändå trivs jag väl egentligen på mitt jobb och är glad att jag har det, samtidigt så känner jag mig mer och mer besvärad. Nu mestadels för att jag känner att jag inte klarar av pressen det medför med de ofta (enligt mig) lite för snäva tidsramarna. Jag räcker inte till. Jag hinner inte. Jag kämpar och försöker, men orken börjar tryta nu. Hur jag än gör så klarar jag det ofta inte så snabbt som det är beräknat att man ska hinna. Jag vet verkligen inte vad jag gör fel?!

Med väldigt många fler kunder än förr och mindre tid är det svårt för mig.
Jag grinade när jag kom hem idag för att jag kände mig så frustrerad och ledsen över hur jag känner att jag inte orkar.

Och vi båda två anställda på städet är nu delvis sjukskrivna av olika orsaker, men ingen ersätter de sammanlagt 18 timmar i veckan som nu "saknas". Jag förstår inte varför. Hur blir det sen när vi båda är friska igen? Får vi det lugnare då eller med samma antal kunder men med mer tid igen?

Mycket att fundera över, men jag ska försöka få tag i chefen imorgon och se om hon kan hjälpa mig på något vis.

Jag känner mig så värdelös...

Och hur ska jag kunna stressa ner och undvika den begynnande utmattningsdepressionen jag är förebyggande sjukskriven för när jag inte kan påverka hur jag hinner med mina arbetsuppgifter...?

Nä, idag var ingen bra dag. Hoppas det blir bättre imorgon.

1 kommentar:

  1. Ja det verkar lite vridet det där. De borde ju täcka upp de där timmarna med en person till. Men det är väl som vanligt, det handlar om pengar.
    Strunta i hur människorna mår, bara vi kan spara in pengar.

    Hoppas du får tag i din chef i morgon så du kan prata med henne.
    Kram kram

    SvaraRadera