söndag 18 december 2011

Bättre sent än aldrig.

Och bättre litegrann än inget alls...
Det är förstås snön jag pratar om. Äntligen har det kommit iallafall litegrann här i Grums också. Nu får vi bara hålla tummar och tår för att vi får behålla det lilla och kanske t.o.m. få lite till...



Bilden visar snön med utsikt från mammas balkong.
Idag har jag varit hos mamma och tvättat vår vardagsrumsmatta i källaren där (och fått hjälp med lite annan tvätt också), satt i ljusen i mammas gran och givit Tyson ett julbad i hennes badkar. Vårt badkar är i nån sorts plast och skulle troligtvis inte tåla hans klor och troligtvis så får vi lättare stopp i avloppet av allt hår, det har ju krånglat lite här förut.
Jag har varit ganska aktiv idag om jag får säga det själv. Jag har gjort ovanstående, handlat, pantat, varit till återvinningen, plockat med lite julsaker, tvättat hemma... Det känns bra sådana här dagar när jag faktiskt orkar och får för mig att ta tag i något. Så att jag inte bara är slapp och trött och inte får för mig att göra sånt jag borde jämt.

Sen hade jag en massa att plocka med ikväll, och jag ska försöka orka ta tag i nånting av det iallafall innan sovdags. Bara det att en del tid gick bort då Linus inte alls varit sugen på att sova och hållit sig vaken in i det längsta. Där fick man igen för att han somnade så tidigt igår ;)

Imorgon är det jobb igen och i kvällningen kommer pappa på fika.
Julveckan inleds och stressen över alla ofärdiga klappar ökar. Men det tänker vi inte mer på idag, jag kan ändå inte göra nåt åt det ikväll :P

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar