onsdag 21 december 2011

Jullov. Typ.

Inatt har det varit en dålig natt. Stora pojken sov oroligt och orkade inte riktigt hålla tätt så det var upp och torka klockan 3 typ. Då kände jag att lillen var ovanligt varm och kanske 5:40 vaknade han och ville ha på tv:n.
En timme senare testade vi den misstänkta febern som då visade sig ligga på 38,6...

Så nu har lillen redan gått på sin julledighet då kan man säga för det är ju lika bra att vi stannar hemma imorgon med. Jag tror inte att det har gått över så snabbt som till imorgon liksom... Och jag har fått ta helgen då i och med att jag måste VAB:ba...

Sen jobbar jag i mellandagarna, men har semester veckan efter nyår. Och så blir det ju åtminstone någon liten röd dag också, så jag har ju ganska mycket ledigt ändå jag med.

Nu ligger vi på soffan och bara slappar, lillen och jag. Han sover till och med sen ett tag tillbaka. Inte vanligt att han gör det den här tiden, men det är ju absolut bra då han garanterat behöver det nu.

Gubben mår inte heller bra, men släpade sig iväg till jobbet ändå då han kände att han inte kunde vara hemma mer nu. För jävligt egentligen, för han hade också feber igår kväll. Men jag förstår honom hur han känner eftersom han var hemma förra veckan med. Dock så tror jag att det är just den virusinfektionen han diagnosticerades med då som inte har gått över än...

Men nu snart är vi alla lite lediga ändå som sagt, och jag hoppas alla mina älsklingar får vara pigga igen tills på lördag!

2 kommentarer:

  1. Krya på er innan Jul nu.

    SvaraRadera
  2. Tack!!
    Det är så tröttsamt med dessa sjukdomar som bara går runt och runt. Men det är som det är och det kunde alltid vara värre.
    Jag har dock klarat mig relativt bra tycket jag och hoppas det fortsätter så...

    SvaraRadera